Marketingactie Handels Vereniging Uithuizen.

 Om de leden van de HVU én het winkelend publiek een hart onder de riem te steken hebben we een actie gemaakt. Vooral de winkeliers, horeca en bedrijven die het meest getroffen zijn door het Corona virus en de gevolgen hiervan door de genomen maatregelen door de overheid.

Toen in juni de regels weer iets meer versoepelden heeft de HVU gemeend om ondernemers met een winkeldeur een presentje te geven. Hiervoor heb ik het logo “Kom Shoppen in Uithuizen” ontworpen en dit ontwerp gebruikt voor een katoenen draagtas. Deze werden gevuld met een zonnebril, kleine reepjes Tony Chocolony chocola en een kaartje.

Dit is door de bestuursleden uitgedeeld aan alle leden en daarbij werd een foto gemaakt van de ondernemer en/of het bedrijf. Deze foto’s heb ik verwerkt in een advertentie van een halve pagina groot. Om het winkelend publiek een hart een de riem te steken hebben we 1000 kortingskaarten laten drukken waarop aan de achterzijde alle deelnemende bedrijven waren vermeld. Bij  10 van deze bedrijven (die op iedere kaart willekeurig waren gekozen) kon men de kaart inleveren en dan kreeg men € 5,00 korting bij aankoop van minimaal 25 euro.

Dit was een uitdagende opdracht omdat er 1000 unieke kaarten moesten worden gemaakt waarbij een aantal bedrijven – die het meest te lijden hadden gehad van de Corona-crisis (horeca, kappers en opticiens) – vaker zouden voorkomen dan de andere bedrijven. Deze data gedreven ontwerpklus werd uitgevoerd in Excel (het maken van de ‘randomized’ CSV bestanden) en InDesign. De opmaak werd hierin bepaald doordat er aan de bedrijfsnamen een specifieke code werd meegegeven. Voor het maken van deze bestanden en het opmaken van de achterzijde heb ik hulp gehad door een Excel/InDesign goeroe uit Londen, Bill Greenwood.

Het laatste deel van deze opdracht was het ontwerpen van een verpakking voor 10.000 snoeprolletjes die de winkeliers in een grote pot bij de kassa of op de toonbank konden zetten.

Al met al een zeer leuke opdracht, waarvoor dank aan de HVU.